Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fotografie jako svébytný obrazový prostředek a jeho aplikace do výuky výtvarné výchovy v mateřské škole
Půtová, Martina ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
PŮTOVÁ, M. Fotografie jako svébytný obrazový prostředek a její aplikace do výuky výtvarné výchovy v mateřské škole. /Diplomová práce/ Praha 2012 - Universita Karlova, Fakulta výtvarné výchovy, 93 stran. (Přílohy: 41) Diplomová práce se zabývá vizuální kulturou a digitální fotografií ve výtvarné výchově předškolních dětí. Hlavním záměrem práce je zjistit kompetenci dětí pracovat se specifickým typem obrazu - obrazem fotografickým. Vzdělávací projekt vychází z teoretických poznatků o digitálních médiích uvedených v první části diplomové práce a z praktických zkušeností nasbíraných během několika let praxe s předškolními dětmi. Projekt nabízí dětem využití digitální fotografie, jako další možnosti výtvarného vyjadřování. Z pozorování a rozhovorů s dětmi vyplynulo, že práce s digitální fotografií je pro děti stejně přínosná, jako jakákoliv jiná výtvarná technika.
Příroda jako inspirace výtvarných explorací v mateřské škole
Malinovská, Zdeňka ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Malinovská, Z.: Příroda jako inspirace výtvarných explorací v mateřské škole. [Diplomová práce] Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 113 s. Diplomová práce má charakter akční průzkumné sondy. Jejím cílem je přispět ke zkvalitnění pedagogické praxe učitelek mateřských škol v oblasti předškolního vzdělávání. Výzkumné šetření má přinést aktuální informace o realizačních a dlouhodobých stereotypech, o realizovaných výtvarných činnostech, pro které je hlavním inspiračním východiskem příroda. Očekávaným výstupem budou návrhy výtvarných programů pro děti předškolního věku, které budou vycházet z nálezů výzkumného šetření. Podněty ke zpracování návrhů jsem hledala v historii a současnosti výtvarného umění. Průřez dějinami výtvarného umění jsem pojala jako most mezi teorií a praxí s příklady inspirací pro učitelky mateřských škol z každého období. Těžiště diplomové práce bude v realizaci a zpracování návrhů výtvarných programů, jejich experimentálního ověření a následné didaktické reflexe. Klíčová slova: předškolní vzdělávání, výtvarné a estetické vnímání, výzkumné nálezy, výtvarný program, vzdělávací nabídka, přírodní formy, pedagogický experiment, didaktická reflexe
Příroda jako inspirace výtvarných explorací v mateřské škole
Malinovská, Zdeňka ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Malinovská, Z.: Příroda jako inspirace výtvarných explorací v mateřské škole. [Diplomová práce] Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 113 s. Diplomová práce má charakter akční průzkumné sondy. Jejím cílem je přispět ke zkvalitnění pedagogické praxe učitelek mateřských škol v oblasti předškolního vzdělávání. Výzkumné šetření má přinést aktuální informace o realizačních a dlouhodobých stereotypech, o realizovaných výtvarných činnostech, pro které je hlavním inspiračním východiskem příroda. Očekávaným výstupem budou návrhy výtvarných programů pro děti předškolního věku, které budou vycházet z nálezů výzkumného šetření. Podněty ke zpracování návrhů jsem hledala v historii a současnosti výtvarného umění. Průřez dějinami výtvarného umění jsem pojala jako most mezi teorií a praxí s příklady inspirací pro učitelky mateřských škol z každého období. Těžiště diplomové práce bude v realizaci a zpracování návrhů výtvarných programů, jejich experimentálního ověření a následné didaktické reflexe. Klíčová slova: předškolní vzdělávání, výtvarné a estetické vnímání, výzkumné nálezy, výtvarný program, vzdělávací nabídka, přírodní formy, pedagogický experiment, didaktická reflexe
Fotografie jako svébytný obrazový prostředek a jeho aplikace do výuky výtvarné výchovy v mateřské škole
Půtová, Martina ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
PŮTOVÁ, M. Fotografie jako svébytný obrazový prostředek a její aplikace do výuky výtvarné výchovy v mateřské škole. /Diplomová práce/ Praha 2012 - Universita Karlova, Fakulta výtvarné výchovy, 93 stran. (Přílohy: 41) Diplomová práce se zabývá vizuální kulturou a digitální fotografií ve výtvarné výchově předškolních dětí. Hlavním záměrem práce je zjistit kompetenci dětí pracovat se specifickým typem obrazu - obrazem fotografickým. Vzdělávací projekt vychází z teoretických poznatků o digitálních médiích uvedených v první části diplomové práce a z praktických zkušeností nasbíraných během několika let praxe s předškolními dětmi. Projekt nabízí dětem využití digitální fotografie, jako další možnosti výtvarného vyjadřování. Z pozorování a rozhovorů s dětmi vyplynulo, že práce s digitální fotografií je pro děti stejně přínosná, jako jakákoliv jiná výtvarná technika.
Město nemusí být bludiště. Výtvarný projekt pro 1. stupeň ZŠ
Smetanová, Martina ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Martina Smetanová Učitelství pro 1. Stupeň ZŠ Diplomová práce Abstrakt Diplomová práce se zabývá využitím výtvarné výchovy ve vzdělávání dětí na prvním stupni ZŠ. V teoretické části jsou popsány různé psychologické aspekty, které mají vliv na rozvoj dětské osobnosti, např: tvořivost, inteligence, spolupráce, vzorová schémata, mentální mapování, pozornost, artefiletika … Praktická část obsahuje deset výtvarných témat v rámci jednoho společného projektu "Město nemusí být bludiště". (Město z ptačí perspektivy, Plastické město, Městská dlažba, Moderní stavba, Dopravní křižovatky, Plán města, Stavíme město, Cesta tramvají nebo autobusem, Domovní znamení, Tajemné město). Tento projekt jsem realizovala na ZŠ Fryčovická v Praze 9, Letňanech ve třetí, čtvrté a páté třídě. Při práci s dětmi jsem se snažila využít poznatků z teoretické části. Cílem bylo přiblížit dětem město, ve kterém žijí a zároveň se zaměřit na prožitek, spolupráci s ostatními žáky, zkušenosti s novými výtvarnými technikami, propojení s jinými předměty, hodnocení, na rozvoj fantazie atd. Diplomová práce ukazuje, jak můžeme v rámci výtvarné výchovy rozvíjet dovednosti i schopnosti , které použijí v ostatních předmětech nebo v běžném životě.
Domov není jen slovo
Pažoutová, Renata ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Výtvarná výchova disponuje možností specifického a mnohostranného působení na rozvoj osobnosti předškolního dítěte. Tato práce si uložila za cíl prostřednictvím výtvarných technik dosáhnout rozvoje předem definovaných stránek osobnosti dětí v mateřské škole v rámci jednoho školního roku. Bylo dosaženo pozitivních změn v oblasti poznávací i emoční, na úrovni rozvoje sociálních vztahů, prohloubení vnímání vlastních pocitů a jejich vyjádření verbální i výtvarnou tvorbou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.